خدا بهترین دوست من

از قدیم الایام کشیدن قلیان در قاره هند مرسوم بوده است. سیستم کار قلیان بر پایه استفاده از حرارت غیر مستقیم و فیلتراسیون آب استوار است.
کشیدن یک نخ سیگار حدود 5  دقیقه طول می کشد در حالی که کشیدن یک سر قلیان حدود 45 دقیقه به طول می انجامد، بنابراین حجمی از دود که در اثر کشیدن قلیان وارد بدن انسان می شود خیلی بیشتر از دود سیگار است. تنباکوی مصرفی در قلیان حدود 400 نوع ماده سرطان زا ایجاد می کند که به دستگاه تنفسی انسان صدمه وارد می کند.

 

 

خطرات کشیدن قلیان


آیا قلیان بی خطرتر از سیگار است؟

 

 

 تصور عامه بر این است که چون دود قلیان از داخل آب عبور می کند، ضرر کمتری دارد. اما مطالعات اخیر نشان می دهد، آنان که قلیان می کشند در مقایسه با سیگاری‌ها نیکوتین بیشتری را به بدن خود راه می دهند، زیرا حجم بیشتری از دود وارد بدن آنها می شود.
به دنبال کشیدن قلیان، نیکوتین و کوتینین ادرار، پلاسمای خون و بزاق دهان بالا می رود. بنابراین بر خلاف تصور عامه، کشیدن قلیان، عادت درستی نیست. استعمال قلیان مانع بروز اثرات مرگبار تنباکو و متابولیت‌های حاصله از آن بر بدن نمی گردد.


 

 


قلیان و سلامتی

 

 


دود حاصله از تنباکو با عبور آب موجود در محفظه شیشه ای قلیان سرد می شود و با گذر از یک لوله قابل انعطاف وارد دستگاه تنفسی فرد می شود. آب داخل محفظه قلیان بخشی از مواد مضر موجود در قیر تنباکو را از آن جدا می سازد. قیر حاوی تمام عوامل موتاژنیک و سرطان زای موجود در تنباکو است. به عنوان مثال در سیگار در اثر اکسیداسیون تنباکو هیروکربورهای عطری معطر (PAH) ایجاد می شود که خود به ایجاد قیر و حمل نیکوتین کمک می کند. اما در مورد قلیان هیدروکربورهای گازی در آب کاسه قلیان به حالت اشباع می رسند در نتیجه در دود قلیان PAH دیده نمی شود. در هر صورت دود خروجی از محفظه آبی قلیان به مقدار کمی نیکوتین دارد. کشیدن قلیان ضربان قلب را بالا می برد، فشار خون سیستولیک و دیاستولیک و فشار خون شریانی را افزایش می دهد

 

.
قلیان وسیله ای شیک اما سرطان زا

 

 


منوکسید کربن، نیکوتین، قیر و فلزات سنگین که در دود قلیان وجود دارد تأثیرات مخرب جبران ناپذیری بر سلامتی انسان دارد. میزان منوکسید کربن و سرطانزاهای دود قلیان بیشتر از دود سیگار است. بیشتر درصد حجمی منوکسید کربن مربوط به دود حاصله از قلیان‌های کوچک است. با افزایش اندازه قلیان درصد حجمی منوکسید کربن موجود در دود قلیان کاهش می یابد.

 


قلیان‌های میوه ای

 

 

 


پوست میوه‌ها را تخمیر می کنند و با ملاس یا گلیسیرین مخلوط می نمایند. اگر این مخلوط با ذغال سوزانیده شود آکرولئین تولید می شود. آکرولئین یک ماده سرطانزا است که به ویژه باعث سرطان مثانه می شود. به علاوه در اثر استفاده مشترک از قلیان بیماریهای زیادی به وسیله دهانه قلیان به افراد منتقل می شود.
 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

ایمان
ساعت22:34---8 آبان 1389
سلام
چه طوری؟
وبلاگ خوبی داری اما امارش خیلی کمه دوست داری امار وبلاگتو چند برابر کنی؟!!!!!

یا سایتی باشه که بنر وبلاگتو به صورت رایگان تو سایت و صد ها وبلاگ دیگه نمایش بده؟!

باور نمیکنی؟

ولی بدون که چنین چیزی واقعا وجود داره

ادرس سایت:
http://daryaft.wex.ir
هست
وارد اون شو
بالای سایت روی ثبت تبلیغات رایگان کلیک کن و باقی رو ادامه بده

امیدوارم بیای و استفاده کنی؟
منم خودم از این سرویس تو وبلاگم استفاده کردم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.